W sprawie połączenia kolejowego Lublin – Zamość

Lublin- Zamość Peowiaków pociągami przyspieszonymi w 1 godz. 10 minut. Czy to możliwe? Tak.

Lublin i Zamość dzieli koleją ok. 117- 115 km torami. Różnica wynika z: nieczynnej łącznicy koło Rejowca, skracającej trasę na tej trasie o ok. 10 minut podróży. Jednak istnieją możliwości by tą podróż skrócić do ok. 1 godz. 10 minut. Dodanoby połączenia przyspieszone, pomijające większość przystanków. Przebudowanoby stację w Zawadzie.

Proponowany rozkład liczącej 117 km i ok. 115 km z użyciem dziś nieczynnego skrótu wokół Rejowca, możliwy po poprawie jakości torów i eliminacji maksymalnej liczby przystanków pośrednich, tworząc pos. osobowe przyspieszone:

Zamość Stare Miasto przy ul. Peowiaków np. 7:00 9:00 11:00 13:00 15:00 17:00 19:00 21:00
Zamość Dworzec
Zawada
Krasnystaw (pomijając Rejowiec łącznicą)
Świdnik
Lublin Główny 8:10 10:10 12:10 14:10 16:10 18:10 20:10 22:10

Aby połączenie było możliwe, konieczne jest uruchomienie skrótu koło Rejowca, wówczas pociąg wjedzie na 122-km linię Rejowiec- Bełżec bez konieczności zmiany kierunku.
Busem trasę LublinZamość można pokonać w około 1 godzinę 20-25 minut, podczas gdy pociąg jedzie co najmniej 2 godziny 6 minut. To spora różnica – około 45 minut, co oznacza, że pociągiem jedzie się właściwie o połowę dłużej niż busem. Dla wielu potencjalnych pasażerów jest to czynnik na tyle istotny, że – wobec dodatkowo sporej odległości do stacji i małej liczby połączeń – rezygnują z komunikacji kolejowej.
(...)
bardzo niewielkim nakładem sił i środków można by skrócić przejazd na trasie Lublin–Zamość do 1 godziny 45 minut, a po wdrożeniu bardziej skomplikowanych inwestycji – do 1 godziny 20-30 minut. Jeśli zatem uda się w najbliższym czasie sfinalizować budowę nowych przystanków w Zamościu, kwestia przyśpieszenia powinna stać jednym z głównych celów, o których realizację powinni walczyć wszyscy zainteresowani rozwojem kolei na Zamojszczyźnie. Dojazd w niecałe półtorej godziny do Lublina i w trzy godziny do Warszawy to zdecydowanie coś, o co warto się starać.
 

 


Proponowane połączenie byłoby połączeniem przyspieszonym na całej trasie, pomijałoby mniejsze przystanki. Otrzymaliśmy odpowiedź, która publikuję.

Komentarze

Popularne posty