Platforma Obywatelska 24 stycznia kończy 20 lat. List z tej okazji.

do Biuro krajowe. Platforma Obywatelska RP. ul. Wiejska 12a, piętro IV. 00-490 Warszawa
Platforma Obywatelska 24 stycznia kończy 20 lat. List z tej okazji.


Szanowni Pańswo,
W prasie lokalnej wykupiono ogłoszenie w którym podano" Platforma Obywatelska 24 stycznia kończy 20 lat". Z tej okazji poinformuję może, co my, co ja, sądzimy o Państwa partii politycznej. Żyjemy bowiem w świecie gdzie każdy ma wy*ebane, nikt sobie nawzajem nie mówi, co z nim jest nie w porządku. Moim prezentem na dwudziestolecie- niech będzie ów list.

Gdy za Państwa rządów starałem się by nadawać telewizję naziemnie, usłyszałem że nie byłem dość katolicki- od Państwa polityka który przydzielał w komisji owe koncesje naziemne (nagrałem go gdy mi to mówił). Miałem wielokrotnie usilne wrażenie, że nie tylko nie pomagają Państwo nam, mediom działać na rynku- ale przynajmniej wobec mnie- Państwa formacja była przeciwna i wroga. 

Mam wrażenie że bali się Państwo mediów i bali się Państwo naszej kontroli. Pamiętam jak szef Państwa partii przygotował się na pytania jakie mogłem zadać na jedym ze spotkań- i Państwo sami doskonale wówczas wiedzieliśme, co robiliście "źle". Mam wrażenie że skutecznie nam Państwo przeszkadzali w czasie Państwa rządów, byśmy Państwu nie mogli patrzeć na ręce. 

Gdym chciał nadawać za Państwa rządów stację telewizyjną, w warunkach konkursu za Państwa rządów podano iż ma być ona zgodna z nauczaniem "xxxx"- i tutaj podano konkretne wyznanie, którego nie wzynaję. Natychmiast poszedłem do sądu, bezskutecznie. Nie jest to moja wina że wychowałem się w takie a nie innej grupie - i że wszyscy jako grupa mamy inny światopogląd od tego który Państwo chcieliście w owym konkursie narzucić. 

Państwo żeście mnie zdyskryminowali za wyznanie jakie wyznaję jako przedsiębiorca, a koncesję żeście Państwo dali osobie o innym wyznaniu. Państwo żeście to zrobili mojego wyznania nie chcąc i publicznie owe moje wyznanie podając jako powód przez który koncesji mi nie przyznano, którąto wypowiedź nagrałem. 

Gdym chciał zapalić trawę na legalu, jak w Czechach czy w RFN gdzie się wychowałem, to się okazało że partia rzekomo nieco bardziej konserwatywna niż Państwa partia- dopiero ona nieco złagodziła czy zmieniła Państwa prawo o jaraniu. Państwa prawo o paleniu dżointów było bardzo radykalne, a zasady prawodawstwa jakie Państwo nam narzucili- były przeciwko mojemu wyznaniu. Myślę że są Państwo wrodzy naszym wartościm i naszej kulturze, tak mocno innej od Państwa kutury.

Myślę że masowo nie potrafimy odróżnić Państwa partii "Platforma Obywatelska" od partii obecnie rządzącej. Myslę że Państwa partia ma opinię formacji w rodzaju partii rządzącej, ale nieco mniej radykalnej. Niemniej, wymaga się specjalisty do wskazania różnic. Nie jesteśmy kiperami świata polityki, ale w niektórych mediach np. pan Jacek Zakowski były rzecznik prasowy Obywatelskiego Klubu Parlamentarnego wyzywa takich jak my od jakichś "symetrystów" czy czegoś podobnego. 

Znamy osobiście Państwa polityków, i na własnej skórze potrafimy ocenić, czy ich obietnice są wiarygodne. Czy warto wierzyć politykom w których obietnice nie wierzy nawet- najbliższe otoczenie- krewni i znajomi danego polityka? Czy Państwo sami- jako osoby- są wiarygodni w swoim własnym otoczeniu?  

Oto porcja frazesów Państwa polityków z dzisiaj, przyszło to półtorej godziny temu: "Włączenie ludzi w proces podejmowania decyzji, wysłuchiwanie ich głosu i liczenie się z nim". To są frazesy pustosłowia, osoba która je wypowiada, może i by chciała, ale znam ją na tyle by wiedzieć że nie ma ona czasu a może i chęci aby piękne słowa wprawwiać w czyn. Jako media nie oceniamy frazesów, wypowiedzi, a konkretne czyny, działania. 

Państwa formacja jest formacją stricte i głęboko tradycjonalistyczną, hołdującą wartościom które współcześnie w moim pokoleniu są nieobecne. Pańtwa wartości są skrajnie sprzeczne z naszymi, nawzajem wykluczają się. Obawiam się że pod względem wyznawanych wartości- jesteśmy przeciwnikami.

Współcześnie wiele osób dba o środowisko naturalne, osoby te poprzez swoje wybory w sklepie czy przy urnie wyborczej usiłują się pozbyć sytuacji w których zagrożone jest środowisko naturalne. Pamiętam Państwa wypowiedzi- z którymi do redakcji przychodzili inni politycy zawiedzeni Państwa postępowaniem. Że masowo likwidowano torowiska kolejowe za Państwa rządów. Że zanikł transport zbiorowy, że zlikwidowano dworce autobusowe w wielu miastach. Tym osobom powiedziano rzekomo że "teraz budujemy drogi" ucinając dyskusję. Państwa formacja wydawała mi się formacją która działa przeciwko osobom chcącym poszanowania środowiska naturalnego. Państwo reprezentowali wielki biznes który wydawał się całkowicie wrogi celom ochrony środowiska. 

Za Państwa rządów deweloperzy przejęli władzę w wielu miastach, system demokracji zniesiono na rzecz rządów jednowładczych (np. prezydentów i burmistrzów wybieranych bezpośrednio). System demokratyczny w samorządach równoważący wpływy i głosy wielu osób-  zamieniono w dykatury jednej osoby- realizowane w azjatyckim stylu. 

Rady miast zamieniono de facto w Rady developerów. Dawnych społeczników w radach miast zastąpili mandanci developerów- bez cienia wahania likwidujących skwery, parki, lasy, orgody, place zieleni- pod parkingi czy nowe osiedla, mając za nic fakt że likwidacja zieleni miejskiej bije nas skrajnie moco po kieszeni, silnie obniża wartość naszych posesji. Sam nagle zobaczyłem jak w ciągu kilku miesięcy znikły- także dzięki Państwa politykom lokalnym- wszystkie niemal tereny zielone w promieniu 50-80 metrów od mojej posesji. 

To jest Państwa polityka- pod lupą, to jest to co widzę wokół mojej posesji. To jest Platforma- w praktyce. Państwo po prostu ukradli nam i mnie bezpośrednio- place zieleni w moim otoczeniu i co ja mogę Państwu powiedzieć? Ze chcę je spowrotem i że poszedłem z tym do sądu? Ze nie chcę polityki w postaci parkingów na chodnikach placach wokół mojego domu, że wycięto w mojej okolicy wszelkie ostatnie drzewa? Ze zamienili Państwo chodniki w parkingi, przez co nie sposób przejść choby z siatką czy snołbordem w ręce?

Państwa polityka gospodarcza sprawiła że ludność musiała Państwa wypluć, usunąć od władzy. Tego chyba Państwo nie zrozumieli- Państwo byli partią "wielkiego biznesu" i w pewnym momencie przekroczono granice elementarnej przyzwoitości. Postawili Państwo częśc wyborców w sytuacji bez wyjścia- np. masowo niszcząc środowisko naturalne. Państwa konkurent polityczny, choć w wielu kwestiach podobnie lub bardziej staroświecki- sprawiał wrażenie że bardziej przejmuje się kwestiami ekologicznymi. Mimo że to także okazało się dość rozczarowujące- doszło za jego kadencji w części spraw ochrony środowiska- do zmian większych niz byłyby one możliwe za Państwa rządów.

Dodam jeszcze że miło byłoby gdyby jako politycy usunęli się Państwo w cień, po prostu zniknęli i pozwolili rządzić ludziom nie wybranym, tym którzy nie kandydowali tylko czegoś chcą sami. Mam wrażenie że chcą Państwo samemu się wciskać na ich i w ich miejsca. Mam wrażenie że ideę obywatelskości rozumieją Państwo tak że są Państwo sami jej wyrazicielami zamiast by był to słyszalny głos osób którychto rzekomo chcą Państwo głos reprezentować. Ja mam wrażenie że reprezentują Państwo głównie samych siebie i jakieś grupy biznesowe których interesy Państwo realizują w sposób przesadnie karykaturalny. 

Zyczę Państwo większego kontaktu z wyborcami. 
Pozdrawiam
--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Komentarze

Popularne posty