Apel o Odtworzenie Kolejowej Obwodnicy Starego Miasta w Zamościu
Zamość, [1 marca 2024] - Mieszkańcy Zamościa oraz lokalna redakcja zamojska.blogspot.com, reprezentowana przez Adama Fularza, zwracają się z apelem do władz miasta o podjęcie działań mających na celu odtworzenie zlikwidowanej obwodnicy kolejowej wokół Starego Miasta. Linia kolejowa nr 83, łącząca Zamość Bortatycze z Jarosławcem, została rozebrana w 2005 roku, pomimo jej historycznego i funkcjonalnego znaczenia dla miasta.
W swoim liście do Urzędu Miasta Zamość, Fularz pyta o przyczyny likwidacji tej linii i zwraca się z prośbą o informacje, czy istnieją plany odtworzenia tej trasy kolejowej. Zastanawia się również, kto podjął decyzję o jej rozbiórce i czy Urząd Miasta planuje poinformować o tym fakcie prokuraturę.
Obwodnica kolejowa wokół Starego Miasta w Zamościu była niegdyś ważnym elementem infrastruktury komunikacyjnej, ułatwiającym transport towarowy oraz pasażerski. Jej zamknięcie w 1995 roku dla ruchu pasażerskiego, a następnie całkowita likwidacja sześć lat później, stanowiły cios dla lokalnej mobilności i dostępności regionu.
Apel redakcji zamojska.blogspot.com podkreśla znaczenie odtworzenia linii dla przyszłości Zamościa, zarówno pod względem komunikacyjnym, jak i turystycznym. Przywrócenie funkcjonowania linii kolejowej miałoby potencjał zwiększenia atrakcyjności Zamościa jako celu turystycznego, a także usprawnienia przepływu towarów i pasażerów między miastem a regionem.
W świetle obecnych potrzeb zrównoważonego rozwoju i promowania środków transportu przyjaznych dla środowiska, odbudowa obwodnicy kolejowej mogłaby stanowić krok naprzód w realizacji tych celów. Wznowienie połączenia kolejowego wokół Starego Miasta mogłoby również przyczynić się do odciążenia lokalnych dróg od ruchu ciężarowego i zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców.
Władze miasta Zamość stoją przed wyzwaniem odpowiedzi na apel mieszkańców i ekspertów. Oczekuje się, że decyzja o ewentualnym odtworzeniu linii kolejowej nr 83 zostanie podjęta z uwzględnieniem zarówno historycznego dziedzictwa Zamościa, jak i przyszłościowych potrzeb komunikacyjnych miasta i regionu.
opr.SzI dla zamojska.blogspot.com
Komentarze
Prześlij komentarz