Redakcja występuje do władz miasta po pozwie sadowym o karę za nieprzekazanie skargi redakcji za bezczynność w sprawie kolei podmiejskiej

 Szanowni Państwo Radni Miasta za pośrednictwem Pana Przewodniczącego

Zwracam się z wnioskiem aby kolejny raz spojrzeli Państwo na propozycję nadesłaną mojej redakcji 

Uważam ów wniosek za dobry pomysł, wysyłam go więc ponownie. 

Jest to sugestia, wniosek, aby władze miasta wystąpiły do PKP PLK S.A. aby:

wycenić dostęp do torów na odcinku 

dodać nowe przystanki o bardzo krótkich peronach:

  • Szopinek jako końcowy
  • Karolówka jako końcowy, na końcu toru nr 11 przy salonie meblowym Jawor (nr domu 17a)
  • Rondo Ofiar Katynia na końcu bocznicy firmy AgriPlus

Inwestycja o wartości ok. 1-2 mln PLN umozliwi wprowadzenie w mieście :

- tramwaju naziemnego kursującego po torach kolejowych z osiedla  - wykorzystanoby nowozbudowany niedawno przystanek albo nowy peron powstałby na torze do . Tramwaj kursowałby po istniejącym torze przez centrum miasta, dworzec Starówka, do Zawady, gdzie pociągi podmiejskie kończyłyby bieg. Czas przejazdu wynosiłby ok. 10-11 minut.

Opis organizacji usługi:

UM zawiera porozumienia z UMWL i powiatem celem sfinansowania, montażu finansowego inwestycji. Celem jest sfinansowanie dodatkowych kursów "wzmacniajacych" na odcinku 4 km trasy  o koszcie max. kilkaset PLN dziennie. Zamawiającym jest np. UM albo UMWL.

UM kupuje tabor, za cenę 100 000 PLN, por. Możesz sobie kupić czeskiego motoraka. Ile kosztuje? - Rynek Kolejowy

Obecnie w tej relacji kursują tylko nieliczne pociągi bezpośrednie i w sumie 4 kursy nadają się do wykorzystania dla podróżnych na tej trasie podmiejskiej. 

Docelowo- co 30 minut oferowanoby kurs szynobusu na tej trasie w porannym szczycie. W pierwszej fazie wystarczy dodać 7 kursów o długości 8 km by stworzyć ofertę co 15 minut w relacji do od godziny 5.32 do godz. 8:38. Bilety  musiałyby być honorowane w pociągach kolei na podstawie specjalnej umowy i władz miasta.

Z  dodanoby kursy: 6:18, 6:33, 6:48, 7:03, 7:18, 7:48, 8:25 w relacji do Zamość Dworzec. Koszt takich kursów to ok. 120-150 PLN w jedną stronę, 240-300 PLN dziennie w dwie strony (z  do ) przy wykorzystaniu najmniejszych dostępnych szynobusów, motoriczek. Mogłyby one mieć specjalne malowanie, a na stacjach pośrednich dodanoby wyświetlacze godzin odjazdów.

Czy warto jest mieć kursujący choćby tylko w porannym szczycie- rodzaj tramwaju, namiastkę "wielkomiejskości" za około 300 złotych dziennie?  

Wnosze aby choć na próbe uruchomić te usługi. Być może uda się dodać do tego układu połączeń dalsze 2 przystanki na bocznicy kolei przy ul. Namysłowskiego. 

Przypomnę że moja gazeta o tej propozycji już dawno temu pisała. Dodaję wyliczenia.

Z wyrazami szacunku,

Adam Fularz

wydawca prasowy, zamojska.blospot.com

Dolina Zielona 24a 

65-154 Zielona Góra

Komentarze

Popularne posty